Kim
30 april 2021 

LinkedIn profiel tips nodig? Met deze tips krijg je een ijzersterk profiel.

Door: Janine Rouvoet 

Wat zet ik in mijn persoonlijke ‘Info’ op LinkedIn? Voor een sterk profiel is het essentieel om je profiel zo goed mogelijk te vullen. Maar wat zet je nou waar? Wij geven je drie tips waardoor jouw profiel nog beter bekeken wordt en je beter gevonden wordt.

Ieder mens is anders. Ieder LinkedIn profiel ook, daarom zijn onze gouden tips helpend voor iedereen. Hoe ziet jou LinkedIn profiel eruit? Als ik nu op je pagina kijk, ben je er dan trots op? Lees ik een grappige, boeiende, pakkende, triggerende, vrolijke of doelgerichte samenvatting? Het mag allemaal! Zolang je maar laat zien wie jij bent en waarvoor ik bij jou terecht kan. Hoe kan jij mij en/of de wereld verder helpen? Het belang van het onderdeel ‘Info’ op een LinkedIn profiel wordt nog zwaar onderschat. Precies dat deel zorgt ervoor dat ik je hele profiel wil bekijken of niet. Zorgt dat je vindbaar bent (jaja… gooi hem maar vol met de woorden waarop jij gevonden wilt worden). En geeft me een idee van wie jij bent als mens, waar je voor staat, wat je belangrijk vindt en natuurlijk wat jij in huis hebt. Bij mij staat er dit.

Tip 1: Benut het onderdeel ‘Info’ maximaal!

Bovenstaande tip klinkt nogal eenvoudig, maar is het niet. Ik waarschuw vast. Het is echt ingewikkeld. Voordeel als het eenmaal staat, hoef je het niet continu meer aan te passen. Kleine aanpassingen zijn dan voldoende. In je ‘Info’ (voorheen Summary genoemd) zet je de volgende onderdelen:

  • Een pakkende opening. Denk aan een quote, een anekdote of een grapje.
  • Vertel direct wat je doet, en waarvoor ik jou moet benaderen. Dan kan ik alles wat ik lees daar aan koppelen.
  • Licht dit toe en voeg kleur, geur en smaak toe. Ofwel gebruik concrete voorbeelden en inspirerende momenten. Het kan ook heel praktisch met resultaten, feiten en cijfers.
  • Geef jouw bijdrage aan. Ofwel benoem je talenten en competenties, ook ervaring mag je noemen. Wat doe jij dan? Waarom moet ik bij jou zijn? Welk probleem los jij op?
  • Laat zien wie je bent, erg leuk voor mij als lezer. Vertel wat persoonlijks. Mag ook ook zeker niet werk gerelateerd. Waar word je blij van?
  • Herhaal nog even je kernwoorden. Competenties, maar ook vakjargon mag je erin gooien.
  • Tot slot; maak het me makkelijk en voeg je contactgegevens toe.

Dit profiel bevat al bovenstaande elementen. Een heel ander soort profiel is bijvoorbeeld deze van Ingrid. Belangrijk is dat het bij jou past, doe dus vooral inspiratie op bij anderen.

 

Tip 2: Is je WWW helder?

Wie ben jij: wat laat zien wie jij bent? Wat zegt dat over jouw persoonlijkheid?
Wat kan jij: welke vaardigheden, kennis en ervaring heb je?
Waarvoor moet ik bij jou zijn: wat voor waarde voeg jij toe of welk probleem kan jij oplossen?

Tip 3: Tot slot, zorg voor een geweldige lay-out.

 

Maak je gebruik van kopjes? Symbolen? Bullets? Je kunt meer dan alleen tekst gebruiken om je profiel op te laten vallen. Door het gebruik van tekstopmaak maak je een tekst interessanter en duidelijker om te lezen. Doe gerust wat inspiratie op bij anderen.

𝕍𝕠𝕠𝕣 𝕥𝕦𝕤𝕤𝕖𝕟𝕜𝕠𝕡𝕛𝕖𝕤 kun je gebruik maken van een tekstgenerator. Met deze generator kun je andere lettertypes gebruiken.
LingoJam

Voor emojis 😁  kun je gebruik maken van Emojicopy. Hier kun je alle soorten emojis kopiëren en plakken in jouw tekst.
EmojiCopy

Inspiratie voor je samenvatting

We helpen je nu alvast op weg! Want uit ervaring weten we dat een sterke ‘Info’ op LinkedIn niet altijd makkelijk op te stellen is. Beantwoord deze vragen en je bent al heel ver met de inhoud voor jouw unieke pagina!

  1. Wat is jouw meerwaarde als ‘je functie’?
  2. Voor welk probleem ben jij de oplossing?
  3. Hoe omschrijven collega’s/klanten jou?
  4. Waarom moeten mensen contact met jou opnemen?
  5. Wat is de missie en visie van jouw organisatie?
  6. Heb je specialiteiten? Bijzondere projecten gedaan, resultaten behaald?
  7. Waar ben je trots op?

Mocht je moeite hebben met het schrijven, of beginnen aan een tekst dan is de training Helder schrijven wellicht wat voor jou.

Je leert in de training alles over zaken als; pakkende koppen, structuur, tone of voice, goed en krachtig taalgebruik.
We helpen je een heel eind op weg in deze training. Na het volgen van deze training loopt je de deur uit met toepasbare en handige tips die je nooit meer vergeet.

Goed in schrijven, maar lastig om te bepalen waar jij in uitblinkt? Kom dan naar de training Talent Ontdekt. 

Over de schrijver
Kim
Manager klantgeluk ‘Wees jezelf! Een origineel is altijd meer waard dan een kopie’ Ik houd van klantcontact. En heb de overtuiging dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’. Ik geef de klant graag oprechte aandacht. Daar staan we ook voor bij Into Academy.
Reactie plaatsen